Mitől működik jól egy banner?
Bannerkészítés tippek
Mitől működik jól egy banner?
Íme néhány hasznos tanács a mitől jó egy banner:
Célközönség meghatározása
Banner anatómia
Banner kinézete
Miből áll egy banner, szövegből, képből, alapszínből. Próbáljuk úgy tervezni bannereinket, hogy a kontrasztot használva a felhasználó meg tudja különböztetni az elemeket egymástól, és az információk között különbséget tudjon tenni. A kontrasztot különböző módon létrehozhatunk a hirdetésben, használjunk különböző színeket, méretet, betűtípust.
A Hirdetés látványa
A Hirdetési ajánlat
Cselekvésre való ösztönzés
A kattintson ide, a tovább vagy az információ, jól hangzik, de lehet fokozni, hogy konkrétan mit tegyen a honlapunkon, hiszen a banner elsődleges célja, hogy bevonzza az embereket. Van esetleg egy nyereményjátékunk, akkor írjuk ki, hogy vegyen reszt, vagy nyerje meg, webáruház esetén, vegye meg vagy rendeljen most, utazás esetén foglaljon most.
Az utolsó mondatban volt egy sürgősségi jelzés a most. Fontos kiemelni, hogy mi azt szeretnénk, hogy ne maradjon le senki az ajánlatról, ezért egy picit sürgetjük a felhasználót. A sürgetéssel nagyon óvatosan kell bánni, mert, egy olyan felhasználó, aki még a gondolkodási szakaszban van, elriaszthat egy hasonló hirdetés.
Nézzünk egy konkrét példát, 20% kedvezmény, vedd meg most vagy 20% kedvezmény a hétvégéig, melyik a szimpatikusabb?
Meggyőzés elve
Van egy nagyon egyszerű módszer: mások is használják, vagy több mint ezer elégedett ügyfél, celebek használják. Az emberek reakciója a következő: ami másnak is használ, az nekem is beválik.
A meggyőzés egy másik példája, hogy értéket teremtünk termékünknek. Mitől értékes a mi termékünk? Például kevés van belőle: már csak egy karton van…
Egy más típusú meggyőzés az ingyenes termékminta, vagy esetleg ajándék. A leendő vásárlóban ilyenkor egy olyan érzés alakul ki, mely azt sugallja, hogy a hirdető terméke meggyőző, és fontos számára a vásárló, hiszen még ajándékot is kap – kölcsönösség jegyében.
Mi kell ahhoz, hogy egy jó bannert készítsen?
A bannerek minden digitális marketingkampány fontos részét képezik. Legyen szó akár egy kis helyi vállalkozásról, akár egy olyanról, amely több millió ügyfelet szolgál ki, elengedhetetlen, hogy a banner jól képviselje a vállalatot. A rossz bannerek árthatnak a hírnevének és a márkájának, míg a jó bannerek előnyt jelentenek, és új ügyfeleket vonzhatnak az üzletébe vagy a weboldalára. Emiatt fontos tudni, hogy mitől lesz jó egy banner. Ebben a bejegyzésben részletezzük a különböző tényezőket, amelyeket érdemes átgondolnia, mielőtt elkészíti a következő bannertervezését.