Hatékony banner reklámok
Tippek a hatékony banner tervezéshez és elhelyezéséhez
Stratégia
Sok internetes marketingszakember karrierje minden napján küzd a bannerek tervezésével és reklámozásával.
Ennek az az oka, hogy sokan értik a banner hirdetések hatékonyságát. Mielőtt azonban elkezdené banner hirdetéseket készíteni, rendelkeznie kell egy stratégiával.
Ezzel fogja a legtöbbet kihozni szalaghirdetési kampányából, és ennek a stratégiának az egyik legfontosabb eleme a szalaghirdetés, amely nagyon jelentős szerepet játszik a hatékony szalaghirdetésben .
Ebben a cikkben egy olyan hatékony bannertervezés és végső soron a szalaghirdetés létrehozásának folyamatán dolgozunk, amely a legtöbb hasznot hozná. Szóval ugorjunk bele.
Milyen előnyei vannak a bannerreklámnak?
Kétségtelen, hogy a bannerreklám az egyik leggyakrabban használt online hirdetési forma, sőt, szinte minden cég, akár nagy, akár kicsi, használja a bannerhirdetést az online láthatóság növelésére és a közönség vonzására webhelyére.
Ez azért van így, mert a jól megtervezett bannerkampány nagymértékben növelheti a márkaismertséget, megfizethető lehet, mérhető lehet, és megvan a lehetőség az egyedi forgalom növelésére, ami az értékesítést és a vállalat általános profit növelését eredményezheti.
Sok vállalat használ különböző banner hirdetéseket, hogy viselkedésük nyomon követése után még hatékonyabban célozza meg közönségét.
A fenti pontok csak néhány előny, amelyet a hirdetők a szalaghirdetésekből élvezhetnek. Most pedig nézzük meg a bannerek készítésére és a szalaghirdetések elhelyezésére vonatkozó tippeket.
Melyek a leghatékonyabb szalagméretek
Számos bannerméret létezik, amelyekkel minden nap találkozik az internet böngészése közben, azonban vannak olyan szalagméretek, amelyek a legnépszerűbb és leghatékonyabb szalaghirdetések .
Ezek a hirdfetési méretek, amelyeket a hirdetők és a kiadók a természetükből adódóan a leginkább kedveltek, egyszerűen ezek a webhelyek és blogok legelérhetőbb pozíciói, amelyekről sok marketingszakember úgy gondolja, hogy a legszabványosabb szalagméretek. Az alábbi táblázat a négy leghatékonyabb bannerméretet és azok elhelyezési helyét mutatja be.
Hirdetés mérete | Név | Ahol szerepel | Kínálat |
300×250 | Közepes téglalap | Cikkekbe vagy azok végére ágyazva | Jól működik |
728×90 | Leader board | A tetejére vagy a cikkbe beillesztve | Jól működik |
336×280 | Nagy téglalap | Cikkekbe vagy azok végére ágyazva | Jól működik |
300×600 | Fél oldal | A jobb vagy a bal oldalon látható | Növekvő érdeklődés |
Szükségem van keretre a bannerek tervezésében?
Csak gondolja magát a potenciális ügyfél helyzetébe. VAGY valaki, akit szeretné, hogy lássák szalaghirdetéseit .
Természetesen az emberek jobban koncentrálnak arra, ami a kereteken belül van. Ez az oka annak, hogy megfontolandó a keretek használata, ahol szükséges, különösen a fehér hátterű bannereken; érdemes megfontolni egy pixel piros, szürke vagy sárga szín hozzáadását a szalaghirdetés kereteihez.
Tegye olvashatóvá a szalaghirdetés szövegét
A szalaghirdetések szövegének világosnak és a célközönség számára olvashatónak kell lennie. Ennek az az oka, hogy a szövege eljusson az üzenetet a potenciális ügyfelekhez.
Ezt kommunikációs stratégiának kell tekintenie, ezért ügyeljen arra, hogy a bannerek szövege mindig egyszerű, tömör és világos legyen, hogy bárki, aki ránéz a szalaghirdetéseire, el tudja olvasni és megértse az Ön által küldött üzenetet.
Az alábbiakban példákat talál a jó és rossz szalaghirdetés szövegére:
Próbálja ki az animációs szalaghirdetéseket
A közelmúltban sok hirdető foglalkozott animációs szalaghirdetésekkel , és meg kell jegyeznünk, hogy értékes eredményeket értek el animációs banner hirdetési kampányaikkal.
Sokan úgy gondolták, hogy az animált szalaghirdetések vonzó jellegük miatt sokkal jobban teljesítenek, mint a hagyományos statikus szalaghirdetések.
Használatuk legjobb módja azonban, ha megbizonyosodik arról, hogy legfeljebb 15 másodpercet jelenítenek meg, és ciklusfrekvenciájuk legfeljebb háromszoros, és mindenekelőtt az animált bannerhirdetések cselekvésre ösztönző szöveggel rendelkeznek.
Mi a megfelelő fájlformátum a szalaghirdetésekhez?
A bannerek készítésekor meg kell érteni, hogy a fájlformátum is számít, mivel a fájlformátum biztosítja, hogy a bannerek helyesen jelenjenek meg a kiadó webhelyein vagy blogjain, és a leírtak szerint megfeleljenek a megfelelő pozícióknak. A legtöbb használt fájlformátum a létrehozásukhoz használt szoftvertől függően JPG, GIF, PNG és HTML5. Egy dolog, amit el kell kerülni, a flash-hirdetések pusztán azért, mert elavultak.
Melyek a megfelelő színek a szalaghirdetésekhez?
A reklámokban a színek mögött rejlő pszichológiát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A színek nagyon fontosak a reklámozás során, mivel különleges és egyedi megjelenítést adnak a bannerek által hordozott üzenetről. A szín először váltja ki a közönség érzelmeit, amint a transzparensre vetik a tekintetüket.
A színek szintén szubjektívek, és különböző kultúrákban eltérő asszociációkkal rendelkeznek. A színválasztás során jó ötlet szánni néhány percet a célközönség megismerésére.
Az alábbi képen látható, hogy mit jelentenek a színek, és hogyan használhatók fel az online hirdetésekben.
A cselekvésre való felhívás egyértelmű legyen
A felhívásnak legalább félkövérnek kell lennie, és a megfelelő helyen kell lennie. Ez azért van így, mert fontos megbizonyosodni arról, hogy potenciális ügyfele látja, és megteszi a kívánt műveletet.
A világos és merész cselekvésre ösztönzés segít növelni az átkattintási arányt , és csökkenteni a rossz érzéseket a potenciális ügyfelek számára.
Mi a megfelelő banner fájlméret
A banner kialakításának meg kell felelnie bizonyos követelményeknek. Ezek közé tartozik a legtöbb hirdetési platform, például a Google Adwords , az Adstargets Ad Network által meghatározott fájlméret. A logika az, hogy a bannerek a lehető leggyorsabban betöltődjenek a felhasználó weboldalain, hogy az emberek azonnal láthassák őket, amint megnyitják ezeket a weboldalakat.
Érdemes ragaszkodni, hogy a fájlméret ne haladja meg a 150 Kb-t.
Itt megnézheti a Gooogle Ads ajánlásait a Display hirdetések bannerei-re: Google Ads Banner display hirdetések
Összhangban a céloldalakkal
A bannerhirdetések, mint minden más hirdetéstípus, bizonyos szintű irányítást igényelnek, a következetesség itt azt jelenti, hogy a szalaghirdetéseknek a megfelelő oldalra kell irányítaniuk vagy el kell küldeniük a forgalmat, amely tartalmazza a márkával kapcsolatos összes információt.
A céloldalak döntő szerepet játszanak abban, hogy látogatóit ügyfelekké alakítsa. Webhelyének vagy céloldalainak megfelelő szerkezetűnek és leírónak kell lenniük, hogy a látogatók ne keveredjenek össze vagy tévedjenek el, és ne kelljen elhagyniuk webhelyét vagy céloldalát.
Elengedhetetlen, hogy látogatóit ügyfelekké alakítsa, különösen azokat, akik a bannerhirdetések hatására érkeznek a weboldalára, így hatékonyan költhet reklámra, ezért győződjön meg arról, hogy az érkező oldal pontosan azt tükrözi, amit a szalaghirdetések kommunikálnak.
Tegye egyszerűvé a bannerhirdetéseidet
Ha átlaáthatatlnná teszi ezeket a hirdetéseket, az negatív hatással lesz a banner kampányára.
A látogatók valószínűleg csak néhány másodpercig pásztázzák át hirdetéseit, és az Ön feladata, hogy ez alatt a néhány másodperc alatt közölje velük üzenetét, ezért a hirdetések egyszerűnek és könnyen érthetőnek kell lennie.
Dönthet úgy, hogy vonzó grafikát szeretne, amely üzenetet küld, nem pedig jelentős mennyiségű szöveget. A kulcs itt az, hogy egyszerű és letisztult legyen.
Összefoglalva
A fent felsorolt tippek valóban nem a hatékony bannertervezési és bannerhirdetési tippek teljes listája. Mindazonáltal ezek a legkritikusabb tippek, amelyre a hatékony bannertervezéshez és szalaghirdetéseknél figyelnie kell , ezekkel a tippekkel érdemes elkezdeni olyan hirdetéseket, amelyek hasznot hoznak a vállalkozása számára.